Jak przetrwać Święta na diecie?

Wiele osób będących na diecie z przerażeniem myśli o Świętach. Wiadomo – bycie na diecie jest trudne już samo w sobie, a co dopiero wtedy, gdy stół aż ugina się pod świątecznymi przysmakami, które kochamy od dzieciństwa. Zazwyczaj przygotowywane w polskich domach potrawy świąteczne są ciężkie i przeładowane solą i tłuszczem. Mówiąc krótko: rzucenie się w wir świątecznej konsumpcji może zniweczyć nasze wcześniejsze kilkumiesięczne wysiłki i boje o szczupłą sylwetkę.

Jak tego uniknąć?

Dietetycy zgodnie twierdzą, że dieta nie powinna wykluczać skosztowania świątecznych przysmaków – trzeba to jednak zrobić z głową, planując uprzednio swoje posiłki i aktywność fizyczną. Nie rezygnuj więc z potraw świątecznych, ale planuj posiłki i „odchudzaj je”. Większość ciężkostrawnych przepisów Wielkanocnych można przygotować używając niskokalorycznych zamienników. W miejsce śmietany i majonezu stosuj jogurt naturalny, unikaj zbyt dużych ilości cukru i soli w potrawach, wybieraj chude mięsa i potrawy z możliwie jak największą ilością warzyw. Te sposoby znane są wszystkim od dawna – ale teraz zastosuj je NAPRAWDĘ. Przecież nie chcesz zaprzepaścić swoich w pocie czoła wypracowanych wyników z ostatniego czasu?

Jak sobie w tym pomóc?

Postaraj się, by twój organizm nie doznał „świątecznego” szoku. Jeśli do tej pory będąc na diecie stosowałeś 5 niewielkich posiłków co 2/3h, utrzymaj ten stan przez Święta. Planuj posiłki, nakładaj je na mały talerzyk, w ten sposób będziesz mieć poczucie, że jeść dużo (tak, to naprawdę działa na naszą psychikę ). Nie łącz deseru z tłustym obiadem – odciążysz w ten sposób układ trawienny i sprawisz, że spożyte pokarmy nie odłożą się tak łatwo w dodatkowy tłuszczyk. Nie łącz węglowodanów prostych z tłustymi produktami białkowymi. Pomóż sobie nie przytyć wysiłkiem fizycznym – wiesz, że nagrzeszyłeś/aś? Namów żonę i dzieci na długi spacer. Trzeba jakoś się pozbyć nadmiarowych kalorii 🙂

Nie trać motywacji!

I od razu po Świętach, nawet jeśli zaliczysz kilka wpadek – wracaj na dietę!

Pin It on Pinterest

Share This