Regularność posiłków ma ogromne znaczenie dla utrzymania wysokiego tempa metabolizmu. Organizm broni się niejako przed rzadkimi posiłkami spowalniając przemianę materii podczas długich przerw, które odczytuje jako okres głodu. Zamiast spalać kalorie stara się je oszczędzać. Regularne posiłki (powinno być ich ok. 4 – 5 w ciągu dnia), należy spożywać w odstępach 3 – 4 godzin. Ułatwia to także prawidłowe wykorzystanie składników odżywczych w ciągu dnia oraz pobudza odruchowe wydzielanie soków trawiennych.

Jednorazowe spożycie dużego posiłku powoduje gwałtowne wydzielanie dużych ilości insuliny, która nasila proces powstawania tkanki tłuszczowej.

Dlatego osoby, którychdieta odchudzająca charakteryzuje się małą liczbą posiłków często mają problem z nadwagą. Takie postępowanie sprzyja powstawaniu otyłości i zaburzeń metabolicznych. Regularne posiłki ułatwiają utrzymanie stabilnego poziomu cukru we krwi, co ma znaczenie szczególnie dla osób z nietolerancją glukozy i cukrzycą. Ponadto chronią przez nagłymi napadami głodu i osłabieniem. W badaniach prowadzonych wśród osób będących na kuracji odchudzającej wykazano, że nawet dieta niskokaloryczna 1000 kcal spożywana w dwóch posiłkach daje gorsze rezultaty niż ta sama dieta rozłożona na 4 – 5 posiłków. Jaki z tego morał ??? Głodówkom mówimy kategoryczne NIEEEE!  regularne posiłki

Pin It on Pinterest

Share This